Tuesday, December 8, 2009

CUTI-CUTI MALAYSIA

Haji Ismail Group-tempat aku shopping coklat



pekan rabu-ikan pekasam..best siut...


Pekan Rabu-hah nie korang nak tau nie kedai mak angkat Tun Dr Mahathir..



minyak gamat...sudah sinonim dengan nama Pulau Langkawi

























penulis di Pulau Beras Basah



























aktiviti kat Pulau Singa Besar...bagi mkn kat helang2...










Keluarga Cikgu Iskandar dr bandar Kulai turut menyertai ekspedisi ke Island Hopping










































gamba penulis sewaktu di Pulau Dayang Bunting...














hah...korang nak tau pe lam air tu...ikan keli...sejenis rawatan kaki terbaru....hee






























gamba penulis sewaktu nak g island hopping..





cube tgk pic nie..mcm de pempuan tgh mengandung ek...




gamba penulis....background Tasik Dayang Bunting







Hah nie keta aku sewa kat sane...xmhl pon..RM 90 sehari...Nissan sentra...



Ha...nie tempat aku menginap disana selama 2 malam...xmhl la..RM 90 je smlm..aircond,TV,hot shower,3 buah katil tidow...fuh..lagi murah nak dibandingkan dgn percutian aku kat Endau aritu







aku kat dalam Ferry...heee






suasana di jetty Kuah







pemandangan di Pulau Beras Basah



As'kum kepada semua pembace2 blog aku...aku pasti mesti ramai yang ternanti2 dan ade yang tertanya2 "kenape gagak delime da lame xupdate blog die ek???"hmmm...aku sebenarnya da lame nak update..tp ye la..takde mood nak bikin ayat...lagi satu aku xsuke wat cite2 kosong nie..yang pasti aku hanya menulis untuk memberi maklumat dan info2 terkini shj...heee...


Kelu aku untuk berkata2..maklumla..da lame xmencoretkan kisah aku kat blog nie..huu...ok la..nie aku cite kan kisah aku becuti pada cuti skola yang sudah...tempat percutian yang kami pilih sekeluarga Pulau Langkawi...da lama kami merancang untuk bercuti sekeluarga...maklumla..ade adik2 aku yang masih besekolah...so kne la tggu diorang...tu pon adik adik yg pempuan xdpt ikut..sbb die thun nie amik SPM...huuu...cian die...


Aku sekeluarga betolak drp umh aku di Muar tepat pukul 11 mlm...kali nie,ayah aku xdpt join skali coz die ade kje...so aku dan adik aku terpakse begilir2 la kne drive..kali nie adik aku mengajak bakal mentuanye..huuu...(langkah bendul btul)..so kami singgah die kuala selangor tepat jam 1 pagi...bwk slow je...heee...dan kemudian aku menyambung perjalanan kami untuk sampai ke destinasi yang kami tuju...ape lagi..sume da tdo..aku tekan pedal minyak ar pastu...huuu...aku smp di bandar alor star tepat pukul 5.45 pagi...huuu...cepat tu...


Hmm...dan akhirnye pas solat subuh aku begerak ke jetty Kuala Perlis..huish...ramai orang..cuti skola la katekan...aku dpt ferry pukul 10am..dan aku check in chalet pada pukul 12 tgh ari..Kali nie aku berase beruntung..sbb dpt chalet yang berpatutan hargenye...RM 90 jew semalam..pelik btul aku...tp nak wat camne kan..rezki..chalet kat Endau pon mahal...cis..ini xadil...dan aku menyewa sebuah kereta disana...nissan sentra...RM 90 utk satu hari...ish xmhl jugak ek..ingat aku nak gune innova ke avanza ke...tp sume da abis......huu..

Hari pertama aku di sana juz lepak2 je la..biase la..penat xilang lagi...tp sempat gak mak aku g shopping kat Haji Ismail Group ngn Idaman Suri...tok maklumat korang..kat cnie la kalu nak borong pinggan mangkuk murah2 dan cantik2..biase la..org pempuan..aku tukang bawak je..huu...


Hari kedua aku kat sane,kiteorg wat Island Hopping...juz RM35 sorang je...aku rs berbaloi la dgn nilai tu...kite akan menyusuri Awana Porto Malai,Tasik Dayang Bunting,Pulau Singa Besar(tempat bg mkn helang) dan last skali Pulau Beras Basah...Dan kali nie aku rase berbaloi2 dan meninggalkan 1001 kenangan kepada aku sbb kali ni aku dpt tgk LIMA...huuu..best gak la..de pameran maritim n dpt tgk jet2 laju..huuu...


Hari ketiga aku da bertolak pulang ke Muar...sempat jugak aku singgah Pekan Rabu..huu..bli ikan pekasam...heee...


Kesimpulan drp cite aku nie...byk lagi tempat yang kite boleh lawati di negara kite ...cuti-cuti Malaysia..dan selamat bercuti...








































































































































No comments:

Post a Comment