Thursday, September 10, 2009

bazar ramadhan

Hari ini genap tinggal 9 hari lagi seluruh umat Islam akan menyambut hari raya aidilfitri...seperti tahun2 yang lepas aku tidak melepaskan peluang untuk pergi ke bazar ramadhan di tempat aku...biase aku pergi jika aku berada di pasir gudang dan jarang sekali aku berkunjung di kampung halaman ku di muar...biasela...kalu da balik kampung xkan aku nak beli kat bazar lak...kalu kat psr gudang yela...maklumla...orang bujang mcm aku nie...ekekeke...nak cepat n mudah...so aku main beli je la....tu pon tengok selera aku...kadang2 mls aku nak g...tapi tahun nie,aku rase mcm ade kelainan daripada biase...tahun ini aku perhatikan,pengunjung agak berkurangan daripada tahun lepas...maybe skang nie wabak H1N1 kot...atau disebabkan perkara2 lain gak kot....maybe orang2 kita nak berjimat dalam keadaan ekonomi yang xberapa stabil skang nie...almaklum la....orang gament(yang kerje goverment) pon just dapat bonus rm500 jew....tu pon bagi 2 kali...apela.....camtu ke?hmm pelik gile....maybe diorang banyak kalah pilihanraya kot...kahkah....

Apepun aku sebagai pembeli memang xdapat dinafikan,harge2 kuih atau makanan2 lain tahun nie naik mendadak...maybe dengan keadaan sekarang nie,peniaga cube mengambil kesempatan...tapi jangan mereka lupe....mereka hanya meniaga setahun sekali je...

Akhir sekali....aku tetap pembeli tegar...xkira apepun...(malas nak masak)...

1 comment:

  1. Bazar kat tmn mawar mmg tak ramai orang...cuba ko pergi kota masai ke...air biru ke...perghhh berlaga bontot beb...kalau jantan sama jantan takper gak...ini jantan betina...puasa tinggal lapar dan dahaga je la...

    ReplyDelete